Основні питання по монетизації пільг
-
Що можна дізнатися у контакт-центрі Ощадбанку ✆ 0-800-210-800 з приводу пільг та субсидій?
- суму перерахованих Ощадбанком коштів за субсидією/пільгою на рахунки комунальних підприємств;
- суму, яку потрібно доплатити за комунальні послуги;
- залишок субсидії/пільги на поточний день;
- інформацію щодо реєстрації та користування особистим кабінетом одержувача субсидії/пільговика.
-
У листопаді мені прийшла платіжка із повним розміром платежу, хоча я пільговик. Раніше в мене була прописана лише частина платежу, відповідно до розміру пільги. Чому так?
З 1 жовтня 2019 року в Україні запроваджена монетизація пільг на оплату житлово-комунальних послуг. Тепер пільговики можуть отримати кошти у готівковій чи безготівковій формі. Починаючи з листопада, українці отримують квитанції за комунальні послуги з повним розміром платежу – без урахування пільг.
-
Якими будуть суми виплат пільг для пільговиків?
З 1 жовтня 2019 року запроваджено новий механізм виплати пільг на оплату житлово-комунальних послуг. При цьому порядок розрахунку пільги залишається майже незмінним. Розмір пільги щомісячно розраховує орган соціального захисту населення.
-
Як здійснювати оплату комунальних послуг пільговикам, починаючи з листопада 2019?
Держава виплачує кошти за пільги кожній людині окремо – видає готівкою або переказує на рахунок Ощадбанку. Видача у готівковій формі можлива лише за умови, якщо пільговик написав відповідну заяву до органу соцзахисту до 15 жовтня 2019 року. Пільговик, який отримав готівку, сплачує за спожиті комунальні послуги повну суму платіжки. Ті пільговики, які не написали заяву на отримання пільги готівкою – мають справу з безготівковим розрахунком.
-
Як здійснити оплату ЖКП, якщо в мене безготівкова форма виплати пільги?
Якщо у вас безготівкова форма виплати пільг, то частину платежів за вас здійснює АТ «Ощадбанк», а частину – ви сплачуєте самостійно. Перерахування коштів Ощадбанком надавачам послуг здійснюється у наступній послідовності:
- постачання теплової енергії;
- постачання та розподіл природного газу;
- постачання та розподіл електричної енергії за наявності відповідного виду індивідуального опалення;
- централізоване водопостачання та централізоване водовідведення;
- поводження з побутовими відходами;
- послуги з управління багатоквартирним будинком;
Тобто зараз Ощадбанк здійснює перерахунок коштів не за пропорційним принципом (коли за кожну послугу проводився розрахунок в рівних відсотках від суми пільги), а за пріоритетним принципом – коли спочатку проводиться оплата за тепло, газ, електроенергію і т. д. Якщо сума пільги достатня, то сплата всіх послуг здійснюється на 100%. Залишок коштів пільги буде перераховано на наступний місяць. Якщо суми пільги недостатньо, то сплачено буде лише за ті послуги, на які вистачить коштів. А послуги, за які потрібно доплатити – Ощадбанк надішле вам СМС (з розмірами доплати за кожним видом послуги). Також ви можете зайти у свій особистий кабінет на сайті Ощадбанку, де відображається рух коштів за вашим обліковим записом.
-
А якщо в мене немає мобільного телефону?
Ви можете надати органу соцзахисту контактний номер телефону будь-якої особи, яка не є пільговиком і яка потім повідомить вас про СМС-повідомлення Ощадбанку.
-
Як я можу самостійно проводити розрахунки, якщо я не маю мобільного телефону?
Ви можете отримати в органі соціального захисту населення розрахунок розміру пільги. Якщо тарифи на ЖКП не змінюються, то щомісячний розмір пільги протягом опалювального періоду буде однаковим. Тобто, знаючи розмір своєї пільги і пріоритетний принцип оплати “Ощадбанка” (див. запитання №4), ви можете самостійно вирахувати, скільки і якому надавачу послуг маєте заплатити.
-
Я чув, що новий механізм дозволяє заощадити частину коштів і залишити їх собі. Як це можливо?
Це залежить від того, у якій формі ви отримуєте виплату пільги: у готівковій чи безготівковій формі. Якщо у готівковій – після повного розрахунку з надавачами послуг ви можете залишити зекономлену готівку собі. Якщо у безготівковій – всі зекономлені кошти ви можете отримати лише після завершення опалювального періоду (орієнтовно з червня). СМС про суму зекономлених коштів вам надішле Ощадбанк. Якщо ви маєте рахунок в Ощадбанку, то ці кошти автоматично будуть зараховані на нього. Якщо ви не маєте рахунку – то ви можете його відкрити з червня по грудень поточного року, і на нього будуть зараховані ці гроші.
-
Як отримувати кошти пільговикам, котрі не мають відкритого рахунку в Ощадбанку?
Якщо ви маєте на увазі відсутність банківського рахунку в будь-якому з уповноважених банків, у такому випадку ви будете отримувати безготівкову виплату пільги через Ощадбанк. Орган соцзахисту самостійно надасть всю інформацію Ощадбанку, який автоматично створює обліковий запис одержувача пільг, на який нараховуються кошти, та інформує пільговика шляхом надсилання смс-повідомлень.
-
Якщо я не хочу працювати з Ощадбанком, можна обрати якийсь інший банк?
Зараз Мінсоцполітики працює з 38 уповноваженими банками. Для готівкової форми виплати пільговик може обрати будь-який з них, а також доставку пільги через Укрпошту. Щоб отримати відповідний сервіс, потрібно подати заяву до органу соцзахисту (зазначивши всі банківські реквізити). Таку заяву можна подавати двічі на рік: до 15 жовтня (на опалювальний період) та до 15 травня (на неопалювальний). Для безготівкової форми виплат Ощадбанк є єдиним варіантом на сьогодні.
-
Чи можна у разі смерті пільговика виплатити кошти за останній місяць життя безготівково?
Ні. Перехід з готівкової форми надання пільг на безготівкову здійснюється лише за заявою пільговика.
-
Якщо я оплатив комуналку, не дочекавшись СМС від Ощадбанку?
Якщо мова йде про безготівкову форму монетизації, то всі зекономлені вами кошти ви зможете отримати влітку. Якщо виникне ситуація, коли ви сплатили рахунки, не дочекавшись СМС від Ощадбанку, то на рахунках виникне переплата, яка буде відображена надавачем послуг у квитанціях наступних періодів.
-
Як отримати кошти із залишку?
Кожного місяця, коли клієнт споживає комунальні послуги на суму, меншу за розмір субсидії/пільги, формується позитивний залишок. Невикористаний залишок за субсидією/пільгою зберігається в Ощадбанку для покриття спожитих комунальних послуг у наступному місяці. Якщо клієнт споживав комунальні послуги ощадливо впродовж всього опалюваного сезону, по його завершенні фінальний залишок коштів за субсидією/пільгою буде перераховано на його поточний рахунок в Ощадбанку після 1 червня. Рахунок для перерахування фінального залишку коштів за субсидією/пільгою необхідно відкрити самостійно.